Tuontiauton muutostyöt/vaatimukset 2018/2019

Kysymyksiä, vastauksia ja keskustelua Mustangin tuomisesta ulkomailta

Valvojat: Firebolt, Ville K, starsky

Tec7
Tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 11 Joulu 2018, 15:10
Auto: Mustang 3.7L 2012

Tuontiauton muutostyöt/vaatimukset 2018/2019

Viesti Kirjoittaja Tec7 » 15 Joulu 2018, 15:02

Eli tallissani on 2012 Mustang 3.7L, joka on tuotu New Yorkista. Tarkoitus olisi laittaa kilpiin talven/kevään aikana.

Mitä muutostöitä täytyy autoon tehdä vielä vuonna 2018/2019 ja onko muita vaatimuksia mitä täytyy ottaa huomioon? Tullit on maksettu, veropäätöstä ei ole vielä laitettu menemään, eikä katsastusta aloitettu.

jaro55
Addikti
Viestit: 297
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 09:22
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tuontiauton muutostyöt/vaatimukset 2018/2019

Viesti Kirjoittaja jaro55 » 15 Joulu 2018, 16:13

Ei tarvitse mitään muutostöitä ja jos konepellistä löytyvästä päästötarrasta löytyy California kelpoisuus, niin ei muuta kun konttorille vaan.

Mikäli on non California emission tuossa tarrassa, niin joutuu hankkimaan kalliin a4-paperin.

Mikäli autossa on madallusjouset, niin niistä pitää olla valmistajan dokumentit ja ohjauskulmista paperi, vaikka laki ei sitä vaadikkaan.
Mustang 2009 45th Grabber Orange 1 of 343
Challenger 2010 Furious Fuchsia 1 of 266

stumang
Tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 21 Joulu 2018, 15:41

Re: Tuontiauton muutostyöt/vaatimukset 2018/2019

Viesti Kirjoittaja stumang » 22 Joulu 2018, 12:03

Pari kysymystä tuontiin / vaatimuksiin liittyen, täältä löytyisi varmaan kokemusta ja tietoa:

Mitenkäs, jos autossa on jälkiasennusturbo tai -remmi? Onko kokemuksia tällaisen rekisteröinnistä, veroista ja käyttömaksusta? Auto tulisi USAsta (Mustang V / S197).

Entä E85 muutos, saako papereihin alemmilla päästöillä ja millaista paperityötä vaatii?

Tec7
Tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 11 Joulu 2018, 15:10
Auto: Mustang 3.7L 2012

Re: Tuontiauton muutostyöt/vaatimukset 2018/2019

Viesti Kirjoittaja Tec7 » 23 Joulu 2018, 12:13

jaro55 kirjoitti:
15 Joulu 2018, 16:13
Ei tarvitse mitään muutostöitä ja jos konepellistä löytyvästä päästötarrasta löytyy California kelpoisuus, niin ei muuta kun konttorille vaan.

Mikäli on non California emission tuossa tarrassa, niin joutuu hankkimaan kalliin a4-paperin.

Mikäli autossa on madallusjouset, niin niistä pitää olla valmistajan dokumentit ja ohjauskulmista paperi, vaikka laki ei sitä vaadikkaan.
Kiitos vastauksesta. California kelpoisuus-tarra löytyykin, mutta jousista joudun hankkimaan paperit.

Eikö siis sivuvilkkuja/takasumuvaloa tarvitse enää asentaa?

jaro55
Addikti
Viestit: 297
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 09:22
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tuontiauton muutostyöt/vaatimukset 2018/2019

Viesti Kirjoittaja jaro55 » 23 Joulu 2018, 12:39

Kaikki orkkisvalot kelpaa, ei tarvitse lisäillä mitään. Carfax kannattaa tilata, etenkin jos ensirekisteröity jo 2011 puolella. Säästää veroissa siinäkin, koska muuten laittavat rekkauspäiväksi 00.00.12. Tämänhän verottaja sitten tulkitsee vuoden viimeiseksi päiväksi 31.12.12, jonka mukaan laskee verot.
Mustang 2009 45th Grabber Orange 1 of 343
Challenger 2010 Furious Fuchsia 1 of 266

Jukkaw
Tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 17 Tammi 2020, 14:25
Auto: Mustang 2016 Eco Boost convertible

Re: Tuontiauton muutostyöt/vaatimukset 2018/2019

Viesti Kirjoittaja Jukkaw » 17 Tammi 2020, 20:10

Terve kaikille, tänään rekisteröintikatsastuksen läpikäyneenä voin kertoa että seuraavat asiat omalla kohdalla jouduin tekemään. Auton alle piti asentaa hinauslenkit (säännöt vaatii vaikkei esim. automaattia saa hinata) Ostin motonetistä 2kpl 9 euroa maksavaa metallilenkkiä vene osastolta ja sentin pidemmät vastaavat pultit ja kiinnitin ne pohjassa olevien ruuvien paikoille. Riitti siihen että menee läpi
Lisäksi tietysti jouduin poistamaan sivulasitummennuskalvot (onnistui helposti itse) sekä konepellin alle moottori tilaan matkustajan puolelle iskemään VIN numeron)
Jos joku kaipaa aiheeseen liittyen lisätietoa, niin annan sitä mielelläni. Vastaavuustodistujsia yms. ei tarvinnut jos autosta löytyy Californian tarrat. Ei siis kannata maksaa niistä, ennen kuin tietää tarviiko oikeasti.
Mitään muuta kuten valomuutoksia yms ei tarvinnut tehdä.

Pertti
Mega-addikti
Viestit: 620
Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra
Paikkakunta: Lapua

Re: Tuontiauton muutostyöt/vaatimukset 2018/2019

Viesti Kirjoittaja Pertti » 17 Tammi 2020, 21:53

Vastaavuustodistukset taisivat loppua viimekesänä.
Ainakin moottoripyörissä meni niin.
Romu rauhoittaa

Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, kiiltävä

Vastaa Viestiin