Työkaluja

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
Kankkis
Addikti
Viestit: 294
Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
Paikkakunta: Humppila

Re: Työkaluja

Viesti Kirjoittaja Kankkis » 17 Heinä 2020, 22:28

Kiinni prässäyksissä hyvä kun monet varsinkin isommat prässit melko tunnottomia
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6

Avatar
ranger
Mega-addikti
Viestit: 811
Liittynyt: 23 Elo 2017, 22:13
Auto: Fox GT 89
Paikkakunta: Vantaa

Re: Työkaluja

Viesti Kirjoittaja ranger » 01 Tammi 2021, 11:41

Ootteko käyttäneet " lähinnä" puutöihin tarkoitettuja jiirisikkeleitä metallin katkaisuun. Noihin näyttäis
olevan metallin katkaisuun tarkoitettuja teriäkin tarjolla ja taitaa löytyä katkaisulaikkaakin. Helposti sais oikeat kulmat esim pakoputkia katkaistaessa. Mulla on tollainen vanha faijalta peritty jota ajattelin kokeilla. Ei paljon häviä vaikka "vaihdelaatikko" kurahtaa heti.
Kettu 🦊

Kankkis
Addikti
Viestit: 294
Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
Paikkakunta: Humppila

Re: Työkaluja

Viesti Kirjoittaja Kankkis » 01 Tammi 2021, 12:28

Alumiinia on tullu sahailtua kaappasirkelillä mutta rautaa ei ole tullu koitettua.
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6

Avatar
ranger
Mega-addikti
Viestit: 811
Liittynyt: 23 Elo 2017, 22:13
Auto: Fox GT 89
Paikkakunta: Vantaa

Re: Työkaluja

Viesti Kirjoittaja ranger » 01 Tammi 2021, 17:01

pitäsköhän hommaa sittenkin tämmönen. Tää bilteman ei ole niin pahan hintainen kun ei tuota kuiteskaan joka päivä tarvitse. Noissa jiirisirkkeleissä liian kova rpm. taitaa olla huono puoli metallin leikkuuseen.

https://www.biltema.fi/tyokalut/tyostok ... EIQAvD_BwE
Kettu 🦊

Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4868
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Työkaluja

Viesti Kirjoittaja Homer65 » 01 Tammi 2021, 19:51

Kankkis kirjoitti:
01 Tammi 2021, 12:28
Alumiinia on tullu sahailtua kaappasirkelillä mutta rautaa ei ole tullu koitettua.
Alsaa olen minäkin sahaillut kaapparilla, rautaa ainoastaan rälläkällä.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey

Pertti
Mega-addikti
Viestit: 692
Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra
Paikkakunta: Lapua

Re: Työkaluja

Viesti Kirjoittaja Pertti » 01 Tammi 2021, 21:26

Kai tuo toimii. Eikös se ole melkein sama juttu kuin rälläkkä telineessä, jossa sitä voi käännellä.
Kaikkihan nuo alle 500kg painavat ovat ainakin yleensä eri asteista harrastaja kampetta.
Romu rauhoittaa

Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, kiiltävä

Avatar
JarkkoP
Addikti
Viestit: 160
Liittynyt: 03 Syys 2008, 19:58
Auto: 67 Fastback 390GT
Paikkakunta: Veteli
Viesti:

Re: Työkaluja

Viesti Kirjoittaja JarkkoP » 03 Tammi 2021, 20:50

Mulla on tollane halpa jiirisirkkeli..

https://www.retrade.eu/fi/aitem/103350/ ... um_KGS_255

Siinä on kiinni metalli terä.. muistaakseni makitan.. hyvin on toiminu omassa käytössä..
67 Fastback 390GT

Avatar
ranger
Mega-addikti
Viestit: 811
Liittynyt: 23 Elo 2017, 22:13
Auto: Fox GT 89
Paikkakunta: Vantaa

Re: Työkaluja

Viesti Kirjoittaja ranger » 08 Tammi 2021, 22:12

Päädyin tuollaiseen Ryobiin. Kyllä toimii hienosti putken katkaisussa. Katkaistavan kappaleen saa lukittua hyvin ja kulma-asteikko löytyy. Pätkin tuossa 2,5 " rst pakoputkea ja toimii kuin unelma verrattuna rälläkän kanssa turaamiseen. Laikka on 355 kokoinen ja katkaisee esim. putken 115mm asti. Kyllä tekee metalliprofiilien pätkimisestä helppoa ja tarkkaa. Kipinä suojaus on tosi hyvä.
20210108_190801.jpg
Kettu 🦊

Avatar
LSHT
Addikti
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Marras 2019, 19:09
Auto: 1965 Mustang HT 289 A-code (MR), Prairie Bronze
Paikkakunta: Vantaa

Re: Työkaluja

Viesti Kirjoittaja LSHT » 16 Helmi 2021, 20:24

Tämmösen kaikkein edullisimman räikkälenkkisarjan kävin tänään hakemassa. Tuskin on lähelläkään parasta, mut tarpeeks monta kertaa on noiden avainten puuttuminen harmittanut, niin jatkossa ei enää harmita!
IMG_20210216_172443.jpg
Powered by Kiromax

Avatar
LSHT
Addikti
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Marras 2019, 19:09
Auto: 1965 Mustang HT 289 A-code (MR), Prairie Bronze
Paikkakunta: Vantaa

Re: Työkaluja

Viesti Kirjoittaja LSHT » 16 Helmi 2021, 21:40

US-partsilta... Tingittynä oli 50 €, muuten hieman yli.

https://www.uspartsperformance.fi/perfo ... enkkisarja
Powered by Kiromax

PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1797
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: Työkaluja

Viesti Kirjoittaja PeteP » 17 Helmi 2021, 09:24

Saman setin katoin rokkiautosta kotiovelle alennuksineen 50,23e , säästäis siinä lähetyskulujen verran :D

Usprts:
Momenttiavain, 1/2", 30-250 FT.LBS 101,90 € vs. sama merkki rokista kotiin 78,69e ihan näin mielenkiinnosta kokeilin verrata.

Onko kokemuksia näistä Perfomance toolsin kaluista ?
Mustang Gt TwinTurbo -94
-Yamaha BigWheel 200 -85

Avatar
LSHT
Addikti
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Marras 2019, 19:09
Auto: 1965 Mustang HT 289 A-code (MR), Prairie Bronze
Paikkakunta: Vantaa

Re: Työkaluja

Viesti Kirjoittaja LSHT » 17 Helmi 2021, 20:23

PeteP kirjoitti:
17 Helmi 2021, 09:24
Onko kokemuksia näistä Perfomance toolsin kaluista ?
Ihan ensimmäistä kertaa pidin noita kädessä, ni ei oo vielä mitään hajua. Alkoi tosin kiinnostaa Rockauton työkaluvalikoima, mut täytyy pysyä vahvana ja olla tilaamatta.
Powered by Kiromax

Alfi12
Hiljaisempi
Viestit: 5
Liittynyt: 14 Joulu 2020, 11:01
Auto: Ford Mustang FB 1965, 302 C4
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työkaluja

Viesti Kirjoittaja Alfi12 » 26 Helmi 2021, 20:57

Tuli tilattua kokeeksi ebaystä tuollainen intialainen Valve seat cutter -setti. Yhden kannen pikaisen kokeilun pohjalta vaikutti ihan toimivalta ja kestävältä. Viisi terää posteineen ja veroineen maksaa alle satasen ja iso setti sitten pari kertaa enemmän.

Toki nuo hommat kannattaisi jättää ammattilaiselle, mutta kova into oli kokeilla itsekin.
202126E9-04AC-472D-91D6-47A9AA056081.jpeg

Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3232
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Työkaluja

Viesti Kirjoittaja Mexico65 » 02 Maalis 2021, 09:37

Tuli eteen jarruputkien rakentelu.
Aiemmin olen käyttänyt kupari nikkeli putkea, mutta nyt päädyin rosteri putkeen ja ongelmaksi muodostui oikeaoppisten päiden teko. Perinteisellä työkalulla kupari nikkeli putki onnistuu hyvin, mutta rosteri putki ei. Hankin Motonetista työhön paremmin soveltuvan jarruputkityökalusarja. Tällä sarjalla onnistui ja on helppo käyttää eikä huonoja liitospäitä pääse syntymään.

https://www.motonet.fi/fi/tuote/765241/ ... 475-100-mm

https://www.youtube.com/watch?v=UJXHU1MlXRc
Liitteet
IMG_9328.JPG
IMG_9336.JPG
IMG_9335.JPG
IMG_9331.JPG
rosteri vs. kupari nikkeli
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
1/2 79 Mustang pace car
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.

Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2447
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Työkaluja

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » 03 Maalis 2021, 00:40

Mexico65 kirjoitti:
02 Maalis 2021, 09:37
Tuli eteen jarruputkien rakentelu.
Aiemmin olen käyttänyt kupari nikkeli putkea, mutta nyt päädyin rosteri putkeen
Saisko tähän lisää infoa. Miksi rosteri, eikä Cu-Ni.

Vastaa Viestiin