Ohjaustehostin ongelma -68 Mussessa.

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
VeePeeH
Hiljaisempi
Viestit: 14
Liittynyt: 02 Loka 2016, 17:17
Auto: Mustang 2D HT 1968
Paikkakunta: Savonlinna

Ohjaustehostin ongelma -68 Mussessa.

Viesti Kirjoittaja VeePeeH »

Hyviä neuvoja kaivataan!

Ongelmana on ettei ohjaus tehostin tehosta.
Pumppu pyörii, paluulinjasta tulee vain pieni liru oljyä auton ollessa käynnissä.Järjestelmä ei vuoda ulos, uudet öljyt sisällä.

Onko todennäköisin vika pumpussa?

Kyseessä -68 musse, pumppu ymmärtääkseni Ford/Thompson :uuh: , alumiini korvallisella kiinni, pieni hihnapyörä ja pumpussa uros liittimellä painelähtö.

Löytyisikö joltain ehjää pumppua kokeiluun, tai muuta vinkkiä vian paikallistamiseen.
Vai kannattaako satsata suoraan esim. Borgeson ohjaukseen. Ajotuntumassa olisi parantamisen varaa jo nyt :roll: .

Kiitos jo etukäteen,
T: VeePee
Liitteet
20200716_124838.jpg
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4849
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Ohjaustehostin ongelma -68 Mussessa.

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Arvelisin ettei pumppu tuota painetta....
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2531
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Ohjaustehostin ongelma -68 Mussessa.

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

VeePeeH kirjoitti: 16 Heinä 2020, 13:08
Vai kannattaako satsata suoraan esim. Borgeson ohjaukseen. Ajotuntumassa olisi parantamisen varaa jo nyt :roll: .

T: VeePee
Simpukka on säädettävissä Shop Manualin mukaan tehtynä, ei pelkästään ruuvia kiristämällä. Paljonko on klappia ratissa? Jos paljon, niin em. merkki voi olla nopeampi ja kustannustehokkaampi per ajotuntuma kuin vanhojen osien elvyttäminen.
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2720
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Ohjaustehostin ongelma -68 Mussessa.

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Osta vaan se borgesoni tai cpp. Mulla kokemusta borgesonista ja olin kyllä tyytyväinen. Tulee ohjauksesta paljon tarkempi ja tehostaa juuri sopivasti, ei ole yli kevyt. Ja laita sillä gm saginaw pumpulla, foordin oma pumppu ei tuota tarpeeksi painetta. Ja tee vielä sama modaus minkä minä olen tekemässä falconin ohjaukseen, laakeroitu apusimpukka. Ohjausesta tulee tarkempi ja parempi. Osat ei paljon maksa konekorjaamo Marjakangas.
Vastaa Viestiin