Toyo Proxes R888R

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti

Valvojat: Arto65FB, Firebolt, starsky

ranger
Addikti
Auto: Fox GT 89

Toyo Proxes R888R

Viesti Kirjoittaja ranger » 11 Syys 2019, 18:29

Toyo Proxes R888R, Sìistin näköiset kumit. Soveltuuko ollenkaan kadulle vai häipyykö alta alle aika yksikön?
Profil_ProxesR888R.jpg
Profil_ProxesR888R.jpg (3.35 KiB) Katsottu 1051 kertaa
Mites Nankang Sportnex NS-2R, taitaisi olla fiksumpi valinta kadulle.
Profil_ns-2r_WM.jpg
Profil_ns-2r_WM.jpg (3.61 KiB) Katsottu 1051 kertaa
Kokemuksia näistä?
Kettu 🦊

kaara91
Over The Top
Auto: -91 GT charged, -91 LX, -89 GT Convertible
Toyota Corona Cab 2.0 -69 Turbo
Hiace-99, Volvo V40 -00.

Re: Toyo Proxes R888R

Viesti Kirjoittaja kaara91 » 11 Syys 2019, 20:18

Mä ottasin noi Toyot, tosin ne on hinnakkaammat ja varmaan myös laadukkaammat Nankangeja. Kummankaan märkäpito ei ole paras mahdollinen, mutta kun sen tietää, niin kyllä niiden kanssa pärjää. Molemmathan on Semisliksejä, joten kuivapitoon suunnittelukin on tähdännyt.
Noi Toyot on ratapäivillä varmaan kuin nenä päässä. Siitä vaan 265 taakse ja 255 eteen.

ranger
Addikti
Auto: Fox GT 89

Viesti Kirjoittaja ranger » 11 Syys 2019, 21:44

Eihän nuo hintansa puolesta ole tosiaankaan vertailukelpoisia keskenään. Ominaisuudet varmaan Toyossa paremmat ja autourheiluun tarkoitettu. Nankang enemmän kadulle, halpis merkki mutta tosi hyvän näköinen, tulee vähän prätkän rengas mieleen kuvioinnista.
Kettu 🦊

musseGT
Addikti
Auto: Shelby GT500 vm 2009 Tube: https://www.youtube.com/channel/UCudyXE ... Llc8cKZ2YQ

Viesti Kirjoittaja musseGT » 18 Syys 2019, 02:02

Itsellä Toyot alla ja olleet päivittäinkäytössä sekä rata-ajossa. Suosittelen. 2 kesää ajelee jos ei polttele ylimääräistä rengasta. Tosin nyt kuitenkin siirryn katupyöriin siviiliajossa ja radalle vain toyot (lompakko ei kestä).

musseGT
Addikti
Auto: Shelby GT500 vm 2009 Tube: https://www.youtube.com/channel/UCudyXE ... Llc8cKZ2YQ

Viesti Kirjoittaja musseGT » 18 Syys 2019, 02:10

Nyt tullut Nangangilta mielenkiintoinen uutuus AR-1, jotka ostan testeen ensi kesäksi. Pakosta, koska Toyolal ei ole 20 tuuman koossa 265 tai 275 kokoja saatavilla, joita tarvitsen eteen.

https://nettivanne.fi/auton-renkaat/kil ... el_search=

Mexico65
Over The Top

Viesti Kirjoittaja Mexico65 » 18 Syys 2019, 08:35

Toi Nankang NS-2R on endurancen yksityyppirengas 205/45-16 tai 205/50-15, ollut endurancessa käytössä jo useita vuosia (halpa!!). Keskimäärin hyvä rengas myös harrastus käyttöön, joka toimii myös sateella kohtuullisesti. Looginen ja kestävä. Pito ominaisuuksiltaan ei kaikkein paras, mutta opettaa kuskia paremmin kuin liian pitävä rengas. Suosittelen!
Jos katselette noita endurance kierros aikoja ja -määriä niin kyllä toi rengas aika nopeakin on.
Kestää hyvin 6 tunnin kisan eli noin +160 kierrosta (jää vielä jotain jäljelle) ja parhaimmillaan pääsee aikaan 1.57 s Botniaring.
Liitteet
Ahvenisto#4.jpg
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
1/2 79 Mustang pace car
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.

Pappacosworth
Aina äänessä
Auto: Cobra -94
Fiesta ST150
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » 18 Syys 2019, 14:11

Mä otan yhden uuden semislicksin mukaan Pesämäelle, saa siinä sitte haistella miltä tuntuis :shock:
Mustang Cobra -94 IRS "Whiteout"
#ECU tuning Ford 1989-2019#
https://texelectric.webnode.fi/

Mexico65
Over The Top

Viesti Kirjoittaja Mexico65 » 18 Syys 2019, 15:59

Jatkan nyt täälä vaiika voisi olla toisaalla. (Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu).
Mitä parempi rengas sitä helpompi saavutta hyviä tuloksia, mutta sitä vaikeampi oppia hallitsemaan renkaan käytöstä.
-> huonoilla renkailla opit ajamaan ja kun opit ajamaan niin voi vaihtaa vähän parempiin renkaisiin.

Yksityypirenkailla ajettaessa vain auton säädöt ja kuski vaikuttaa tulokseen. Ei siis ole renkaiden vika jos jää viimeiseksi.

https://www.youtube.com/watch?v=ZaNJY5JQUXY
67 Mustang HT "Trans Am"
1/2 79 Mustang pace car
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.

kaara91
Over The Top
Hiace-99, Volvo V40 -00.

Viesti Kirjoittaja kaara91 » 18 Syys 2019, 16:44

Tässä kun on vuosien varrella ollut kaiken tasoisten kuskien tapahtumissa, niin yhteenveto käytännön syistä on lähes aina renkaissa. Kuskissa ei ole useinkaan vikaa. Paskat renkaat, siksi ei tule aikoja. Meidänkin kerhossa yli 90% porukasta ei uskalla ajaa edes nyt alla olevien renkaiden äärirajoilla. Kova pala on jo käydä ajamassa edes jollain nopeudella pari kierrosta.
Ja olen tasan samaa mieltä noiden matalaprofiilisten katusliksien ajettavuudesta. Ne vaatii osaajan puikkoihin, kun niiden kanssa ajetaan luistorajoilla.Liikkeet muuttuu nopeammilsi ja rajummaksi. Siksi usein tottumattomalta se sitten lähtee käsistä, kun se pito kerran häviää ja korjausliike tuleekin liian hitaasti. Pidon kasvaessa myös nopeudet kasvaa ja reaktioajat lyhenee korjausliikkeisiin. Kivahan se on ajella, kun auto kulkee kuin juna radalla tiettyyn pisteeseen. Se tarkoittaa yksinkertaisesti vaan sitä, että ajat liian HILJAA, eikä pää kestä nostaa nopeutta, jos se lähteekin yhtä äkkiä alta.

Mutta näillä kusiluistimilla ajo on koko ajan sitä luiston varassa ajoa. Mutta kun kokematon tuntee, että nyt se liukuu, niin himmataan ja tullaan varikolle ja todetaan vaan. Paskat renkaat ei pidä yhtään. Eikö ole tuttua tekstiä...
Ne jotka on olleet aiempina vuosina esim. Ahvenistolla Fomoco dayssa. Huomaa kyllä miten Cosusierraa tuodaan pääkatsomon alamäkeen kylki edellä. En oo nähny yhtään Mustangia vastaavassa asennossa samalla kohtaa..
Pitäs tulokkaat ajaa enemmän, eikä vaan olevinaan loputtomiin rakentaa vuodesta toiseen tulevaisuuden Esson killeriä.

Kohta joku sanoo, minusta samaa..Mutta mä sanon siihen, että älkää tehkö samaa virhettä kuin minä, vaan tehkää miten minä sanon.. Ja olenhan noita kuitenkin muun merkkisellä autolla huonoilla renkailla radalla ajellu kuitenkin jonkun verran, etten ihan maallikkona puhu asiasta...Muutaman oikean kisankin ajanut.. lisenssi taskussa...

Hyvä valinta on kyllä harjoittelurenkaina tommoset Nangangit. Hieman luistavammilla renkailla on helpompi saada tuntumaa auton luiston rajoilla ajamisesta. Huippurenkaisiin verrattuna liikkeet ja pidon raja tulee pehmeämmin vastaan, jolloin hallinta on helpompaa, eikä yllätyksiä tule niin helposti.

Mutta totuushan on, että kun ajetaan palkinnoista, niin parasta alle vaan, jolloin teoriassa ja käytännössäkin pikkunopeuksissa liimarenkaat on yliveto nopeudessa kelloa vastaan. Samoin spinnauksilla ei ole merkitystä, kun nopeudet on pieniä. Pitäsköhän slaalomissakin kieltää katusliksit.

Mexico65
Over The Top

Viesti Kirjoittaja Mexico65 » 19 Syys 2019, 07:58

Tuossa näyte miten Nankang NS-2R 205-45 /16 toimii niin kuivalla kuin sateella. Samalla hyvä esimerkki kuinka ajetaan limiitillä.
https://www.youtube.com/watch?v=LvuJ5GA ... b9k4offEK4
67 Mustang HT "Trans Am"
1/2 79 Mustang pace car

kaara91
Over The Top
Hiace-99, Volvo V40 -00.

Viesti Kirjoittaja kaara91 » 19 Syys 2019, 13:14

Tossa saa Tojo kyytiä.On vähän toisenlaisia ratapäiviä, kun meillä. Ton tapahtuman jälkeen haisee autokin pariviikkoa kuin ilotalon punainen huone.

https://www.youtube.com/watch?v=mGPHMfMeMgg

https://www.youtube.com/watch?v=rr48du0XGaM

simppa 73
Addikti
Auto: Ford Mustang GT 2005

Viesti Kirjoittaja simppa 73 » 20 Syys 2019, 19:07

Itse nyt olen ajanut tämän kesän ( ja pari kuukautta viime kesänä ) vanhemmalla versiolla eli R888. Paluuta minulla ns katurenkaaseen radalla ei ole. Ajoin ensin halvoilla katurenkailla, sitten siirryin ns parempiin katuversioihin. Kun sain nuo Toyot alle, niin ei meinannut uskoa, miten hienoa on ajaa renkailla, joilla oikeasti pääsee hyödyntämään nykyistä alustaa. Tosin oli pakko vaihtaa jäykemmät jouset, kun edelliset eivät pysyneet renkaiden mukana. Alkoi kurveissa auto kallistelemaan liikaa, kun alkoi pystyä nojaamaan renkaisiin totuttua enempi. Samoin on mahtava ajaa useampi kierros kun renkaat vain paranee kun lämpenee. Ennen alkoivat luistamaa ja murenemaan, kun lämpenivät. No, minulla siviiliauto, jossa lisätty äänieristettä, kaikki mukavuusvarusteet paikoillaan, stereot soittaa Abbaa, kun ajelen radalla ja navigaattori huutaa käänny ympäri...

Tuohon ajotyyliin on näköjään minulla täysin väärä käsitys. Olen yrittänyt opetella ajamaan ilman luistoja. Pieneen nelipyöräluistoon auto saa lähteä, mutta jos esim perä karkaa sivulle, yritän miettiä aina seuraavalla kerralla, että miten saan tuon korjattua, ettei näin käy uudelleen. Itse olen aina tähän asti luullut, että kun auto lähtee luistamaan, niin silloin asiat on mennyt pieleen. Nyt siis puhun rata-ajosta. Oma auto on yritetty rakentaa niin, että se menisi radalla kuin "raiteilla". Samoin radalla yritän välttää turhia riskejä, ettei vain lipsahtaisi. Vielä en ole edes pyörähtänyt. Joku sanoo, että ajan liian hiljaa, mutta itse en halua ehdoin tahdoin kokeilla onnea...Olen kuitenkin säästänyt tuohon autoon n 10 vuotta ja en halua ihan helpolla tuhota sitä. Toivotaan, ettei näin käy. Yritetään ajella harkiten.

Itse ajan siviiliajot tosiaan tavallisilla renkailla ja radalla käyn kääntymässä Toyoilla. Nyt reilun ekan kesän perusteella näyttäisi, että Toyot tulee kestämään minun ajossa 3 - 4 vuotta. Itse ajan n 10-15 tkm vuodessa Mustangilla. Siksi erikseen renkaat radalle ja kadulle.

kaara91
Over The Top
Hiace-99, Volvo V40 -00.

Viesti Kirjoittaja kaara91 » 20 Syys 2019, 22:33

Joo ei millään pahalla ja totta puhut siinä, että jos auto karkaa sivulle, niin se on eteenpäin menosta pois.
Tässä oli vaan tarkoituksella antaa hieman osviittaa. Jos uskallat työntää radalla kuin driftarit, niin oletan, että pystyt viemään autoa myös äärirajoilla kaarteissa ilman luistatusta.
Jos kysyt noilta driftareilta, että meinaako lähteä käsistä, niin vastaavat varmaankin, että tätähän tää ajaminen on kokoajan, täysin turvallista.
Hurja laji toi on..Ja siellä ajetaan noilla samoilla 888 renkailla kylki edellä. Homma on siis vaan kovan harjoittelun tulosta ja tosin tehoa pitää myös olla 700-1100 hp jotta auto ei puudu luistoissa...
Noilla renkailla pitäisi päästä Ahvenistolla 1,32-1,35 kierrosaikoihin.. Eli simppa sun ois pitäny ajaa Mexicosta ohi...heittämällä..
Ei toi nyt kovin huono kierrosaika ole takavetosella, vaikka siinä perse sivulla kokoajan auto kulkeekin.
Kova haaste 1,32 Mustangille Ahvenistolla ja pääsuoralla 188km/h. Kuka ajaa noi rikki.

Homer65
Over The Top
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 » 21 Syys 2019, 10:34

:shock: Väheksymättä driftinkiä ja kuskien taitoja, jota varmasti löytyy enemmäm kuin allekirjoittaneelta, nuo autothan rakennetaan driftaukseen. Mika Salohan sanoi jossain "paras tuunaaja" ojelmassa, että hankala ajaa kun ei mene ollenkaan suoraan kun on koko ajan perä sivulla :roll-roll: . Hydraulinen käkkäri lähes välttämätön, moneltako löytyy?? ...nooh Maliselta!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey

kaara91
Over The Top
Hiace-99, Volvo V40 -00.

Viesti Kirjoittaja kaara91 » 21 Syys 2019, 14:10

Keneltä löytyy nuo tarvittavat tehot..Veikkaampa että jos löytyy, niin takavetosena kyllä tarjoo edelleen perää sivulle vaikka rakentaisit kuinka alustaa..800-1000Nm väännöillä aika vaikea saada takapää pysymään asfaltissa, ettei pyörät pääse savuttamaan, kun läppä kääntyy vaakatasoon..Edelleen kova aika silti vaikka pyörät savuttaakin.
Tosin noi harraste Cossu pojat vääntää 400hp tehoilla Fomoco dayssa tuota samaa linjaa..Toi takajarrujen lukkokahva on hyvä kapine, mutta mitä me sillä tehdään, kun pitäs muutoinkin saada ensin vauhtia lisää :lol:
Tosin ton auton saa myös rattiliikkeellä tohon samaan asentoon..eriasia on pitää se siinä sitten koko kaarteen ajan...
Tätä vois ensin harjoitella hiekalla jossain saatanan isolla marssikentällä ja siirtyä sitten pitävemmälle lentokentälle jatkoharjoituksiin.

Vastaa Viestiin