Classic mustang kiinan IFS

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti

Valvojat: Arto65FB, Firebolt, starsky

MJL_
Tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 16 Marras 2019, 10:41

Classic mustang kiinan IFS

Viesti Kirjoittaja MJL_ » 16 Marras 2019, 15:22

Aikomuksena tilata tuollainen Ebay kiinan IFS kit. Millaisia kokemuksia noista on. Onko joltain saatavilla mitoitusohjeita näissä kun ei ohjeita mukaan tule. Mitenkä nuo on katsastettu suomessa?

Arto65FB
Moderaattori
Viestit: 2192
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Classic mustang kiinan IFS

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » 16 Marras 2019, 20:05

Olisko jotain linkkiä tms. kun tuosta kysymyksestä voi arvata, mitä silumiinikasasta on kyse?

MJL_
Tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 16 Marras 2019, 10:41

Re: Classic mustang kiinan IFS

Viesti Kirjoittaja MJL_ » 16 Marras 2019, 21:06


1223
Addikti
Viestit: 352
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 351W TH700 HALTEC.
65 K-CODE avo

Re: Classic mustang kiinan IFS

Viesti Kirjoittaja 1223 » 16 Marras 2019, 21:56

Saako kysyä miksi?
mitä tällä tavoitellaan?

pete74
Addikti
Viestit: 150
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 02:30

Re: Classic mustang kiinan IFS

Viesti Kirjoittaja pete74 » 18 Marras 2019, 21:33

Toi muistuttaa aika paljon noita Heidt's:n perinteisiä Mustang II akselistoja... Usparts myy niitä jos haluaa niille jonkun ns. tuoteturvan ja niihin on olemassa asennusohjeet: https://www.heidts.com/wp-content/uploa ... 20-E-K.pdf
Eli jos paketti on aivan p***ana niin sen voi jättää tiskille :D ja pyytää uuden eikä tarvii itse ihmetellä et miten saa ehjät tavarat tilalle.
Ja ennen ku tilaat mitään niin käy noiden papereiden kanssa konttorilla kysymässä. Siis jollain sellasella konttorilla missä saa myös asiakaspalvelua eikä pelkkää halvinta hintaa ja kylmää kahvia.
Ja sit tohon miks: Jos voi virittää niin sit pitää tehdä niin :lol:
Eli jos haluaa tilaa konehuoneeseen ja alusta vaatis vähän kaikkien osien uusimista, niinku mulla oli aikoinaan, niin toi tuli jopa vähän halvemmaks.

burton
Aktiivi
Viestit: 42
Liittynyt: 10 Maalis 2017, 00:23

Re: Classic mustang kiinan IFS

Viesti Kirjoittaja burton » 27 Marras 2019, 08:28

Itse vierastan tuota mustang 2 keulaa. Syy, kwulan paino kohdistuu jousta/iskaria pitkin alatukivarteen. Tukivarren toisespääs alapallo, jota auton massa pyrkii painaa kupista irti. Nähty liikaa noit irronneita palloja esim. Mersu, toyota...
http://www.mustangandfords.com/parts/mu ... suspension
Tää olis mielenkiintonen, mcpherssonin tolppa ja uus spindle, hinta vaa aika kova

pete74
Addikti
Viestit: 150
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 02:30

Re: Classic mustang kiinan IFS

Viesti Kirjoittaja pete74 » 27 Marras 2019, 18:37

Joo eihän toi Mustang II akseliston mikään täydellinen ratkaisu kaikkeen oo mut niinku aina, pitää valita viat mitkä hyväksyy. Ja mä epäilen et noilla mersuilla ja toyotilla mistä pallot pomppii kupeista on ajettu aika paljon enemmän ku keskiverto harrastaja ajaa 10 vuodessa.
Tohon GPS:n pakettiin ei tainnu kuulua hammastanko, alatukivarsi eikä reaktiotanko?
Sitä reaktiotankoa vierastan vähintään yhtä paljon ku noita palloniveliä... tosin viimeisin alapallo mikä hajos oli mcphessonin alla. Se oli ihan tiukka mut auto oli seissy jonkin aikaa ja ruoste pullautti sen pallon kupistansa pois. Auto oli 120 tkm ajettu fiesta.
Mut tässä vaiheessa on vielä hyvä vertailla vaihtoehtoja :peukku:

Vastaa Viestiin