Classic mustang kiinan IFS

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
MJL_
Tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 16 Marras 2019, 10:41

Classic mustang kiinan IFS

Viesti Kirjoittaja MJL_ » 16 Marras 2019, 15:22

Aikomuksena tilata tuollainen Ebay kiinan IFS kit. Millaisia kokemuksia noista on. Onko joltain saatavilla mitoitusohjeita näissä kun ei ohjeita mukaan tule. Mitenkä nuo on katsastettu suomessa?

Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2335
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Classic mustang kiinan IFS

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » 16 Marras 2019, 20:05

Olisko jotain linkkiä tms. kun tuosta kysymyksestä voi arvata, mitä silumiinikasasta on kyse?

MJL_
Tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 16 Marras 2019, 10:41

Re: Classic mustang kiinan IFS

Viesti Kirjoittaja MJL_ » 16 Marras 2019, 21:06


1223
Addikti
Viestit: 448
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 351W TH700 HALTEC.
65 K-CODE avo

Re: Classic mustang kiinan IFS

Viesti Kirjoittaja 1223 » 16 Marras 2019, 21:56

Saako kysyä miksi?
mitä tällä tavoitellaan?

pete74
Addikti
Viestit: 155
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 02:30

Re: Classic mustang kiinan IFS

Viesti Kirjoittaja pete74 » 18 Marras 2019, 21:33

Toi muistuttaa aika paljon noita Heidt's:n perinteisiä Mustang II akselistoja... Usparts myy niitä jos haluaa niille jonkun ns. tuoteturvan ja niihin on olemassa asennusohjeet: https://www.heidts.com/wp-content/uploa ... 20-E-K.pdf
Eli jos paketti on aivan p***ana niin sen voi jättää tiskille :D ja pyytää uuden eikä tarvii itse ihmetellä et miten saa ehjät tavarat tilalle.
Ja ennen ku tilaat mitään niin käy noiden papereiden kanssa konttorilla kysymässä. Siis jollain sellasella konttorilla missä saa myös asiakaspalvelua eikä pelkkää halvinta hintaa ja kylmää kahvia.
Ja sit tohon miks: Jos voi virittää niin sit pitää tehdä niin :lol:
Eli jos haluaa tilaa konehuoneeseen ja alusta vaatis vähän kaikkien osien uusimista, niinku mulla oli aikoinaan, niin toi tuli jopa vähän halvemmaks.

burton
Aktiivi
Viestit: 48
Liittynyt: 10 Maalis 2017, 00:23

Re: Classic mustang kiinan IFS

Viesti Kirjoittaja burton » 27 Marras 2019, 08:28

Itse vierastan tuota mustang 2 keulaa. Syy, kwulan paino kohdistuu jousta/iskaria pitkin alatukivarteen. Tukivarren toisespääs alapallo, jota auton massa pyrkii painaa kupista irti. Nähty liikaa noit irronneita palloja esim. Mersu, toyota...
http://www.mustangandfords.com/parts/mu ... suspension
Tää olis mielenkiintonen, mcpherssonin tolppa ja uus spindle, hinta vaa aika kova

pete74
Addikti
Viestit: 155
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 02:30

Re: Classic mustang kiinan IFS

Viesti Kirjoittaja pete74 » 27 Marras 2019, 18:37

Joo eihän toi Mustang II akseliston mikään täydellinen ratkaisu kaikkeen oo mut niinku aina, pitää valita viat mitkä hyväksyy. Ja mä epäilen et noilla mersuilla ja toyotilla mistä pallot pomppii kupeista on ajettu aika paljon enemmän ku keskiverto harrastaja ajaa 10 vuodessa.
Tohon GPS:n pakettiin ei tainnu kuulua hammastanko, alatukivarsi eikä reaktiotanko?
Sitä reaktiotankoa vierastan vähintään yhtä paljon ku noita palloniveliä... tosin viimeisin alapallo mikä hajos oli mcphessonin alla. Se oli ihan tiukka mut auto oli seissy jonkin aikaa ja ruoste pullautti sen pallon kupistansa pois. Auto oli 120 tkm ajettu fiesta.
Mut tässä vaiheessa on vielä hyvä vertailla vaihtoehtoja :peukku:

Musse65
Tulokas
Viestit: 4
Liittynyt: 12 Joulu 2020, 16:25
Auto: Mustang Fastback -65

Re: Classic mustang kiinan IFS

Viesti Kirjoittaja Musse65 » 14 Joulu 2020, 19:44

Moron! Mulla olis nyt yksi ongelma tullut eteen ja kyseisen etupään kanssa. Mustangi ei ole vielä ollut Suomen rekisterissä ja jenkeissä Joe on väsännyt etupään.Pitäisi löytää paperi jossa olisi tekniset tiedot/lujuuslaskenta minkä voisi katsastuksessa näyttää tarkastajalle. Pystyykö joku jelppimään asiassa?

Pertti
Mega-addikti
Viestit: 669
Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra
Paikkakunta: Lapua

Re: Classic mustang kiinan IFS

Viesti Kirjoittaja Pertti » 15 Joulu 2020, 06:26

Onko jo hylätty siitä?
Jos ei, niin minä veisin vaan amerikasta tulleen auton ylpeänä katsastukseen, enkä puhuisi mitään.
Mielellään sellaiseen paikkaan, jossa on ymmärrystä harrastusvehkeille.
Romu rauhoittaa

Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, kiiltävä

Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4856
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Classic mustang kiinan IFS

Viesti Kirjoittaja Homer65 » 15 Joulu 2020, 11:43

Pertti kirjoitti:
15 Joulu 2020, 06:26
Onko jo hylätty siitä?
Jos ei, niin minä veisin vaan amerikasta tulleen auton ylpeänä katsastukseen, enkä puhuisi mitään.
Mielellään sellaiseen paikkaan, jossa on ymmärrystä harrastusvehkeille.
:peukku: :peukku: juuri näin!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey

Musse65
Tulokas
Viestit: 4
Liittynyt: 12 Joulu 2020, 16:25
Auto: Mustang Fastback -65

Re: Classic mustang kiinan IFS

Viesti Kirjoittaja Musse65 » 18 Joulu 2020, 14:28

Pakko kyllä sanoo että itselläni on käynyt sama asia mielessä Katsastukselle ei ole vielä kiire :D

jussih
Hiljaisempi
Viestit: 21
Liittynyt: 02 Loka 2011, 21:39
Auto: 1966 convertible
1969 sportsroof

Re: Classic mustang kiinan IFS

Viesti Kirjoittaja jussih » 23 Joulu 2020, 15:05

Onko tuohon katsastukseen/muutoskatsastukseen kellään tietoa? Saako noihin katsastajalle pätevät asiakirjat jostakin, haaveissa coyote tai ls moottori ja kyllähän se tuon mustang 2 etupään vaatisi. Mielellään tekisi samalla kertaa muiden peltihommien kanssa, nuo putkitukivarret varmasti ottaa silmään katsastajalla :mrgreen:

Saa laittaa myös yksityisviestillä tietoa jolla on. Kiitos

Musse65
Tulokas
Viestit: 4
Liittynyt: 12 Joulu 2020, 16:25
Auto: Mustang Fastback -65

Re: Classic mustang kiinan IFS

Viesti Kirjoittaja Musse65 » 24 Joulu 2020, 17:26

Sama homma täällä paperia etupäähän etsinnässä

Tomo
Hiljaisempi
Viestit: 28
Liittynyt: 07 Marras 2020, 12:44
Auto: Silver Blue Metallic HT -65

Re: Classic mustang kiinan IFS

Viesti Kirjoittaja Tomo » 26 Joulu 2020, 12:30

Ihan en noviisina pysy perässä mistä keskustelette mutta oma -65 meni viime maanantaina rekiströintikatsastuksesta läpi jenkkipapereilla ilman mutinoita. Eikä edes ollut harrastajaystävällinen toimisto.

Päätöksessään viittasivat Traficomin ohjeen liitteeseen 1 (ilmeisesti kohta I) eli autoni hyväksyttiin saatesanoilla ”liitteen 1 mukaan hyväksytty poikkeusajoneuvo” - lukee rekisteriotteessa. En nyt satavarma ole mutta oma käsitykseni on, että autoja ei syynätä niin tarkkaan kun ennen jos kyseistä autoa on valmistettu suurina sarjoina esim. jenkkimarkkinoille niin se riittäisi hyväksyntään yksittäistapauksissa.

https://www.traficom.fi/sites/default/f ... ääräys.pdf

Noh, tämä on tosiaan tällainen noviisin näkemys ja voi olla, että tiedätte nämä asiat paljon minua paremmin.

Tomo

Vastaa Viestiin