Sorvilla ET kohilleen?

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti

Valvojat: Arto65FB, Firebolt, starsky

Avatar
micow
Addikti
Viestit: 433
Liittynyt: 18 Heinä 2012, 00:54
Auto: Mustang '67 Fastback 427W
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Sorvilla ET kohilleen?

Viesti Kirjoittaja micow » 26 Tammi 2018, 00:20

Paljonko tohtii ottaa ET -18mm 15x8 Torq Thrust -vanteen takaa siivua maksimissaan, että sais eeteetä lähemmäks nollaa?
Ei ole ylileveitä renkaita - on vain liian kapeita vanteita.

Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2039
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Sorvilla ET kohilleen?

Viesti Kirjoittaja Antti66HT » 26 Tammi 2018, 10:21

Yksistä td-vanteista joskus 3mm uskalsin otattaa pois. Tärkeintä olisi tarkastaa paljonko pulttien kohdalle, kartion alle jää materiaalia.
Viimeksi muokannut Antti66HT, 11 Tammi 2019, 02:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
kaara91
Over The Top
Viestit: 6414
Liittynyt: 12 Kesä 2009, 21:10
Auto: 2kpl GT-91 5.0charged, LX-91 5.0
Toyota Corona Cab 2.0 Turbo-69
Hiace-99, Volvo V40 -00.
Paikkakunta: Vihti

Re: Sorvilla ET kohilleen?

Viesti Kirjoittaja kaara91 » 26 Tammi 2018, 11:30

Samaa olen olen kans joskus pähkäillyt. Tossa Foxin 16in OEM Pony vanne. Olake on 4,3mm ja siitä sisäkartion reunaan 5,4mm. 2-3mm tosta vois uskaltaa sorvailla, jos vanteen otsapintaa joutuu oikomaan. Ei kuitenkaan olakkeen pohjaan asti missään tapauksessa. Toi oleke on alumiinin jouston takia, että vanteen tukipinta jakaantuu vetarin laippaan laajemmalle alueelle. Muutamista olen hiukan sorvaillut paskoja pois, kun on olleet kehältä hieman vipattavat, tai sitten kiinnityspinta ei ole ollut muutoin suora. Jotain millin luokkaa oioittu. ( kiristelty ilman tasojen putsauksia, jotain välissä tai kolhastu johonkin mitä sitten lieneekin elämänsä kaarella tapahtunut). Mutta montaa milliä niistä ei kyllä pysty poistamaan. Yleensä noi halvat vanteet on tahallaan tehty siten, että niissä ei ole materiaalia millä ETeetä sais edes 1/4 in muutettua. Pultin kartion alle jäävä alumiinin paksuus on se mikä on onglelma. Monessa vanteessa olisi kyllä muutoin varaa jopa 10mm poistoon, mutta pultin kartiovaste menee läpi, ja kiinnityskohta ei enään vastaa suunniteltua lujuutta.

Samoin vetarin laipat on jälkimarkkinavetareissa noin 10mm pultin kohdalla. Siitä oikomismielessä uskaltaisin ottaa max 1-1,5mm pois. Tähän asti 0,5mm oikolastu on riittänyt.
Liitteet
P1260104.JPG

Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2450
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Auto: Ford Mustang -95 GT "Japan Edition"
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Sorvilla ET kohilleen?

Viesti Kirjoittaja Topias74 » 26 Tammi 2018, 13:34

Osta vannetukusta kopio vanteet, niissä ET0! Eikö tt:tä saa lähemmäs 0 et:llä?
Ford Mustang GT -95 "Japsi"

Avatar
micow
Addikti
Viestit: 433
Liittynyt: 18 Heinä 2012, 00:54
Auto: Mustang '67 Fastback 427W
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Re: Sorvilla ET kohilleen?

Viesti Kirjoittaja micow » 26 Tammi 2018, 13:40

15x8 Torqeja saa ET 0, muttaku nämoli ilimaset, niin piti ostaa. :D
Ei ole ylileveitä renkaita - on vain liian kapeita vanteita.

Avatar
micow
Addikti
Viestit: 433
Liittynyt: 18 Heinä 2012, 00:54
Auto: Mustang '67 Fastback 427W
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Re: Sorvilla ET kohilleen?

Viesti Kirjoittaja micow » 10 Tammi 2019, 20:09

Eessä oli 15x7 ET -6 ja nyt on 15x8 ET 0.
Takana oli 15x9 ET 0 ja nyt on 15x8 ET -18 ja sorvilla 5mm siivu keskiöstä.
On se komiaa, kun on huulekkaat valssit! :peukku: Sekä etu-, että takavanteisiin tuli 5mm lisää huulta.
Liitteet
SAM_4232.JPG
Ei ole ylileveitä renkaita - on vain liian kapeita vanteita.

Vastaa Viestiin