289:n sytytysennakot?
289:n sytytysennakot?
Sytytys pitäis saada kohdalleen,mut arvoista ei tietoa.Aina vain tarjotaan mutu-tietoa.Nokat ovat karvan tiukemmat kuin vakiot.
Tietääkö kukaan arvoja ja olisiko Lahden seudulla asiantuntevaa pajaa,joka tekisi sen?
Tietääkö kukaan arvoja ja olisiko Lahden seudulla asiantuntevaa pajaa,joka tekisi sen?
Manuaalilootalla - 6*
Automaatilla - 8*
Lisäksi kaneetti: For altitude operation, and/or to obtain optimal engine performance and fuel economy, the initial ignition timing may be advanced 5* over the "normal" setting". No further improvement in engine performance or fuel economy will be achieved by advancing beyond this point.
Suora lainaus shop manuaalista, ei mutua.
Automaatilla - 8*
Lisäksi kaneetti: For altitude operation, and/or to obtain optimal engine performance and fuel economy, the initial ignition timing may be advanced 5* over the "normal" setting". No further improvement in engine performance or fuel economy will be achieved by advancing beyond this point.
Suora lainaus shop manuaalista, ei mutua.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Jep, alipaineletku irti jakajasta ja tulpattu. Periaatteessa, jos alipaine tulee kaasarin portatusta lähdöstä niin ei tarvitse ottaa/tulpata (koska tyhjäkäynnillä alipainetta sieltä ei tule) mutta kannattaa varmuuden vuoksi irrotella.
Ykkösen johdosta.
Kun haluat tarkkaan tehdä niin kannattanee tarkistaa, että dampperi ei ole vaeltanut eli nolla-kohta todella on nolla kohdalla. Siitä proseduurista on paljon kirjoiteltu täällä ja Corralissa jne.
Ykkösen johdosta.
Kun haluat tarkkaan tehdä niin kannattanee tarkistaa, että dampperi ei ole vaeltanut eli nolla-kohta todella on nolla kohdalla. Siitä proseduurista on paljon kirjoiteltu täällä ja Corralissa jne.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Jaa, no laitetaans tähän:musti65 kirjoitti:Mites moinen tarkistus suoritetaan?
Tee yhdestä vanhasta sytytystulpalsta spesiaali. Taitaa olla tapoja monta, mutta
1. posliinit sun muut pois, hitsaa vaikka pultti tulpan pohjaan
2. tulpan "tyhjennys" kuten edellä, mutta itse asiassa siihenhän voisi sitten laittaa pultin läpi (kanta jää yläpuolelle, tavallaan siis tulpanjohdon puolelle) ja mutterilla kiristät alta.
Molemmissa tapauksissa pultin pitää olla sen verran pitkä, että paikalleen kierrettynä 1-pyttyyn estää mäntää nousemasta aivan ylös sylinterissä. Riittänee luokkaa 2-3cm.
Kiinnitä teippi dampperin kehälle, nollakohdan molemmin puolin jonkin matkaa.
Pyöritä konetta; varmista, että 1-pytty on jossain vähän alempana.
Kierrä tulppa 1-pyttyyn.
Pyöritä konetta vaikka myötäpäivään varovasti, ja kun pysähtyy "pulttiin" niin merkitse dampperin teippiin ajoituspointterin kohdalle merkki.
Pyöritä konetta toiseen suuntaan, ja taas kun pysähtyy niin tee merkki.
Nolla-kohta on tasan noiden kahden merkin välissä.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Hyva pointti. Toiminee kuitenkin, jos tarvitsee loytaa akkia sinnepain arvio. Esimerkiksi, jos johtojen jarjestys on mennyt sekaisin..GT-350 kirjoitti:Ei ole tarkka tapa mitata. Mäntä lähestyy ja poistuu yläkuolokohdasta niin hitaasti että ihmissilmällä tarkka kohta on mahdoton määrittää. Tulee muutamien asteiden heittoja, ja juuri niitä tuossa yleensä mitataan pois.
