Futurage kirjoitti:Tässäpä artikkeli "vakioMustangista".
590 cid stroker 0.090" poraus ja 4,75" isku vakiolohkosta. 14,5 puristussuhde.Nokassa yli .900 " nostoa...Jiisus.
825 heppaa ja 800 ft.lbs.
Joka ainoa millimetri autosta on rakennettu vain tätä tarkoitusta varten, kuitenkin niin että näyttää vakiolta päällepäin.
Enivei, samat eväät ja säännöt ne on on muidenkin merkkien rakentajilla.
http://bfastracingmessageboard.runboard.com/t1463
Melkoisia purpose built laitteita. Vähän kuten kiihdytysluokka stock... "there's nothing stock in stock"
Tuossa voisi vielä nähdä vaivaa lisää ja etsiä täydellistä CJ lohkoa. Parhaat menevät 0,140" ylikokoon, eli 4,500". Moottorin takana on todella kyvykkäitä kavereita. Täytyy vaan todeta, että ovat ne Fordin insinöörit olleet viksuja kavereita. Kaikenkaikkiaan vakiokamana 429/460 lohkot ja CJ(/SCJ) kannet ovat todella asiallisia kalikoita. Ihme ettei kukaan ole duunannut '70 Mercury Cyclonea&Spoileria koska niihin sai tehtaan optiona aika karuja performance sarjoja - eli luulisi niiden käyvän näihin kahinoihin.
Jännää olisi nähdä 429 Boss Mustangi hierottuna samanlaisella pieteetillä. Sillä lohkot ovat järkkyjytyä kamaa 4,520"+ porauksia menemättä liian ohueksi ja lohkoon mahtuu samaniskuinen 4,750" kampura. Boss kansissa piilee melkoinen potentiaali ja kannet ovat alumiinia eli lohkon paksuus kumpensoituu kansien keveydellä. Porttaamattomilla '69 Boss kansilla ja kuristavalla imusarjalla Archie Stanton otti 742 hv ja 752 lbs. En tunne tarpeeksi hyvin vakiota 429 bossin dual plane imusarjaa, että miten mahtaa kuristaa, eli voi siinäkin olla yksi syy, ettei F.A.S.T. sarjassa ole moista nähty.
Ilonaihe on kyllä se, että Ford jyllää tuolla. Luulenpa että vastaavia on odotettavissa sillä Fordsonin 429/460 antaa cid lukeman puolesta parhaan lähtökohdan F.A.S.T. touhuun. Eikä noi CJ kannetkaan tosiaan ole heikot.
Asiallista.