Fastback kirjoitti: Tota noini, oletko laskenut dynaamista puristussuhdetta?
mercstang kirjoitti:Fastback kirjoitti: Tota noini, oletko laskenut dynaamista puristussuhdetta?
Tuossa kokeilin yhtä laskuri ja antoi äkkiseltään 8.49:1. Täytyy tarkistella noita laskelmia. Itseasiassa niin pitkällä moottoreiden saloissa en ole, että tietäisin mihin tulisi tähdätä tuon dynaamisen suhteen?

Fastback kirjoitti:mercstang kirjoitti:Fastback kirjoitti: Tota noini, oletko laskenut dynaamista puristussuhdetta?
Tuossa kokeilin yhtä laskuri ja antoi äkkiseltään 8.49:1. Täytyy tarkistella noita laskelmia. Itseasiassa niin pitkällä moottoreiden saloissa en ole, että tietäisin mihin tulisi tähdätä tuon dynaamisen suhteen?
Tuurilla ne laivatkin seilaavat. 8.5:1 on hyvin tavoiteltava dynaaminen puristussuhde mikäli maksimiteho pumppubensalla on tavoitteena. Mikäli laskit oikein ja oikeailla arvoilla, niin tuo on hyvä. Muuten sitten octaneboosteria, tolua tai v-poweria ja boosteria.

Fastback kirjoitti:Tuurilla ne laivatkin seilaavat. 8.5:1 on hyvin tavoiteltava dynaaminen puristussuhde mikäli maksimiteho pumppubensalla on tavoitteena. Mikäli laskit oikein ja oikeailla arvoilla, niin tuo on hyvä. Muuten sitten octaneboosteria, tolua tai v-poweria ja boosteria.
1969 kirjoitti:Odotettavissa on, että suurimmasta osasta yksilevykytkimiä tulee kulutustavaraa kun mennään yli 500hv:n. Itse kokeilisin HHP:ltä Fidanzan järeän pään yksilevyä, koska speksit antavat odottaa yli 600hv:n kestoa.
Itse olen kuluttanut nopeasti loppuun dual frictionin, heti kun tuli hiukan voimaa taakse. Futurage on kuluttanut kytkimen kesässä ainakin Zoomilta, Centerfocelta ja Andersonilta (hi rev). Olikohan muitakin? Hälle tulee Fidanzan järeämpi yksilevy ensikesäksi. Itselläni street twin.
-Janne

Galaxie61 kirjoitti:1969 kirjoitti:Odotettavissa on, että suurimmasta osasta yksilevykytkimiä tulee kulutustavaraa kun mennään yli 500hv:n. Itse kokeilisin HHP:ltä Fidanzan järeän pään yksilevyä, koska speksit antavat odottaa yli 600hv:n kestoa.
Itse olen kuluttanut nopeasti loppuun dual frictionin, heti kun tuli hiukan voimaa taakse. Futurage on kuluttanut kytkimen kesässä ainakin Zoomilta, Centerfocelta ja Andersonilta (hi rev). Olikohan muitakin? Hälle tulee Fidanzan järeämpi yksilevy ensikesäksi. Itselläni street twin.
-Janne
no voi prkl. täytyy vissiin alkaa tekemään cee kuutosta![]()
ajoin viimekesänä autoa jossa oli tollanen tuplalevy kytkin ja hieman haisi luistavalta kun tallas kaasua kunnolla
Mexico65 kirjoitti: HUOM. jos ja kun kone on sisäisesti tasapainotettu, on ulkoisten pyörivien massojen oltava 0-painoisia. Mahdollisuuksien mukaan tasapainota ulkoiset massat erikseen 0-painoon.
Mexico65 kirjoitti:Galaxie61 kirjoitti:1969 kirjoitti:Odotettavissa on, että suurimmasta osasta yksilevykytkimiä tulee kulutustavaraa kun mennään yli 500hv:n. Itse kokeilisin HHP:ltä Fidanzan järeän pään yksilevyä, koska speksit antavat odottaa yli 600hv:n kestoa.
-Janne
no voi prkl. täytyy vissiin alkaa tekemään cee kuutosta![]()
ajoin viimekesänä autoa jossa oli tollanen tuplalevy kytkin ja hieman haisi luistavalta kun tallas kaasua kunnolla
Ei nuo kytkimet tuohon lopu. Eikä sen takia tarvitse automaattiin siirtyä. Mutta sinun osalta taidetaan jo tulla siihen pisteeseen, että pitää oikeasti alkaa puhua kytkimistä.
Käyppä vaikka huviksesi läpi yhden oikeita kytkimiä valmistavan tarjonta läpi. Voit vaikka itse määrittää tarvittavan kokoon panon tarvittavan momentin keston suhteen.
Levymateriaaleista voit valita seuraavista.
Hiilikuitu, keraaminen, hybridi ja sinteri metallinen.
Maksimi vääntö kapasiteetti noin nopeasti katsottuna olisi alueella 1620/2203 (lb-ft/Nm), luulisi riittävän näihin meidän kulkuneuvoihin.
http://www.tiltonracing.com/pdfs/driveline07.pdf
Muitakin oikeiden kytkimien valmistajia löytyy.
http://www.apracing.com/
ym.
Näitä kytkimiä en voi suositella mitenkään normaali käyttöön.
. toivottavastii tolla centerforcella edes yhden kesän pääsee, jos varovasti ajelee..Galaxie61 kirjoitti:
tuli tilailtua semmonen kaasupullokin. toivottavastii tolla centerforcella edes yhden kesän pääsee, jos varovasti ajelee..
mercstang kirjoitti:Mexico65 kirjoitti: HUOM. jos ja kun kone on sisäisesti tasapainotettu, on ulkoisten pyörivien massojen oltava 0-painoisia. Mahdollisuuksien mukaan tasapainota ulkoiset massat erikseen 0-painoon.
Vauhtipyörä oli tarkoitus käyttää Laakkosella tarkistuksella. Miten muuten meneekö asetelma samassa paketissa (ja onkos sillä edes tarvetta)? Dampereiden painotuksesta en ole kuullut? Tuon putin irroituksella siitä pitäis saada 0-painoinen.
1969 kirjoitti:Galaxie61 kirjoitti:
tuli tilailtua semmonen kaasupullokin. toivottavastii tolla centerforcella edes yhden kesän pääsee, jos varovasti ajelee..
Isolohkon kytkinlevy ja paineasetelma lienevät isommalla halkaisijalla kuin pikkulohkon? Kytkimen kapasiteetti kasvaa halkaisijan neliössä, koska pinta-ala ratkaisee. Eli en ottaisi tuskaa liikaa etukäteen.
Paluu Moottori ja voimansiirto
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa