Pätkii ja tulppia menee 65:sta

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
jörö
Aktiivi
Viestit: 52
Liittynyt: 23 Joulu 2014, 12:11
Auto: Mustang1965 HT
Paikkakunta: Valkeala

Pätkii ja tulppia menee 65:sta

Viesti Kirjoittaja jörö »

Apuva! onkelmana tulppien pimeneminen,ja nykiminen.Osa tulpista mustia niin että sais liikaa mut toiset taas valkosia,niiku kävis laihalla.Myöhäsemälle sytkyä siirrettynä kävi paremmin,mut paukku putkessa, aikasemmalle siirrettynä paukkuu putkissa.Oon kokeillu kuumempiakin tulppia mut ei auta.Oon kokeillu eri kokosilla kaasarin suuttimilla mut ei apuva,sama laulu.On vaihettu joskus käretön sytytys.Oliko virranjakajassa pimentynyt jotain,tai tulpan johdoissa .Puola on uusi.Koneeseen laitettu uudet Trick flown kannet ja Quickfuelin kaasari. :?:
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pätkii ja tulppia menee 65:sta

Viesti Kirjoittaja starsky »

Kannattanee hankkia halpa ajoituslamppu ja tarkistaa sytytyksen todellinen ajoitus (jos et ole jo tehnyt).

Muista ennen mittausta tarkistaa, että dampperin ajoitusmerkit pitävät paikkansa (1-sylinterin yläkuolokohdan hakeminen ja tarkistus, että täsmää dampperin ajoitusmerkkiin).

Sitten vaan tähän ketjuun viestiä mittaustuloksista.
jaro55
Addikti
Viestit: 299
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 09:22
Paikkakunta: Kouvola

Re: Pätkii ja tulppia menee 65:sta

Viesti Kirjoittaja jaro55 »

Tulpanjohdot varmasti oikeassa järjestyksessä?
Mustang 2009 45th Grabber Orange 1 of 343
porttari
Addikti
Viestit: 306
Liittynyt: 10 Syys 2014, 15:06

Re: Pätkii ja tulppia menee 65:sta

Viesti Kirjoittaja porttari »

Joskus myös vuotavat imuventtiit saattavat saada aikaan vastaavanlaisia oireita. Eihän asennuksessa ole voinut tulla mitään tönärien tms pituuksien suhteen, että osa venoista kantaisi? Siis että osa tulpista ihan liki puhtaita. Tässä ei varmaan ole tästä kyse, kun uudet kannet. Ja varmasti kaikki johdot järjestyksessä yms?

Sytytyspuolen läpikäynti ja madollinen puristuspaine mittaus, niin jotain luulisi selviävän.
Anti -Histamiini 65
pete74
Addikti
Viestit: 157
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 02:30

Re: Pätkii ja tulppia menee 65:sta

Viesti Kirjoittaja pete74 »

Jos ongelma on niin paha et ei pysty edes ajamaan niin tuliko ongelma jonkun remontin yhteydessä?
Jos joo niin mikä nokka siinä koneessa on? Eli mikä olis oikea sytytysjärjestys? Esim. 351w ja 289w nokat käy samoihin koneisiin mut sytkäjärjestys on eri.
Ei olis eka missä olis väärä sytytysjärjestys, eikä varmasti viimenenkään :wink:
jörö
Aktiivi
Viestit: 52
Liittynyt: 23 Joulu 2014, 12:11
Auto: Mustang1965 HT
Paikkakunta: Valkeala

Re: Pätkii ja tulppia menee 65:sta

Viesti Kirjoittaja jörö »

Joo ,tulppien johtojärjestys on tarkastettu samoin perusennakko(10ast.) kokonaisennekko n35 ast.Kone käy ihan ok tyjäkäyntiä,ja ottaa paikallaan kierroksia hyvin.Mut kun antaa vähän alkaa ajaessa kiihyttää vähänkin kovempaa niin alkaa paukkuu ja nykiin. tasasta ajoa kestää.Voisko vieläkin liian isot suuttimet tehä tota.Aluksi oli myös sähköryyppykin kytketty mut sit kävi ihan liian rikkaalla alussa ja tuhos tulppia,nyt sekin on otettu irti,ettei sählää mukana.Kaasariko mahd. säädöt pielessä? :asking02:
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pätkii ja tulppia menee 65:sta

Viesti Kirjoittaja starsky »

Vielä varmistuksena, että tarkistitko dampperin ajoitusmerkkien paikkansapitävyyden? Jos et, niin vielä se varmistuksena, koska muuten ei ajoitusmittauksiin voi luottaa. Vanhojen damppereiden ulkokehä saattaa elää ihan omaa elämäänsä.
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 667
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Re: Pätkii ja tulppia menee 65:sta

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Mä olin kerran onnistunu MSD jakajaa räplätessä laittamaan kierrosten rajottajan 3000rpm, kyllä sitä ihmeteltiin että mikä on kun lähtee ajamaan ja kiihdyttää niin alkaa rötäämään ja paukkumaan just tuossa rpm:ssä. En tiedä onko sulla jakajassa tai systeemissä tuollaista rajotinta. Välillä viat on ihan kummallisia mutta lopulta yksinkertaisia, tsemppiä !
Vastaa Viestiin