Lyijynkorviketta vai ei?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
MrFairlane
Aktiivi
Viestit: 138
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:17

Re: Lyijynkorviketta vai ei?

Viesti Kirjoittaja MrFairlane »

Ei kai se kasivitosen sotkeminen sekaan nyt niin ihmeellistä ole. Lisää ruttua, enemmän ennakkoa ja lisää syöttöä. Ja talvella notkistaa konetta föönillä että lähtee käyntiin. Halpaahan se ei ole jos joutuu hommaamaan pattipäämäntiä ja isompia suuttimia.
Viimeksi muokannut MrFairlane, 05 Elo 2013, 16:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'95 Mustang GT 302
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Lyijynkorviketta vai ei?

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

yli 20 v ajeltu samoilla kansilla ja venttiileillä eikä tankkiin ole ikinä laitettu tippaakaan mitään lisäaineita. talvella oli kone auki ja tuli tarkastettua kaikki. ei mitään vikaa seeteiisä eikä venttiileissä.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Lyijynkorviketta vai ei?

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Kun sotketaan E85 ja E95 tai E98 niin mistä tiedätte, minkälaisella seossuhteella olisi koneen paras käydä? Miten kaasutin säädetään toimimaan tyhjäkäynnillä, osakassuulla, kiihdytyksessä ja täyskaasulla sopivaksi kyseisellä cocktaililla? Muuttuuko bensan ja etanolin suhde aina tankkauksessa?
Ei näin ainakaan mitään järkevää hyötyä saavuteta koneen toiminnan suhteen.

Joko E85 tai E95 / E98 mutta ei sekaisin.

Bensan lisäaine:
Jos seetit kestää mielestäsi hyvin ilman lisäainetta niin ole onnellinen.
MUTTA kyseessä on oletettava riski.
Enkä voi suositella lisäaineetonta kokeilua kenellekään joilla on vanhat valurautakannet ( - 75) koneessa ja haluavat pitää koneen tältä osin toiminta kunnossa.

"I did a Google on this and found several conflicting sites. One forum states that Catalytic Converters and unleaded gas was first used in 1975.
http://www.fordmuscleforums.com/all-for ... seats.html

Another site, states that Ford started using hardened exhaust seats in 1983.
http://www.shpub.co.uk/tvrbooks/faq_unleaded.html

I had my 1965 289 54 cc combustion chamber cylinder heads done by Bob Gromm racing engines in 1982, and used new TRW stainless steel valves that I bought at Supershops, but hardened seats weren't recommended then, due to availability of leaded gas and I recall still being able to buy leaded gas for my 1965 Mustang fastback up until 1984, but it may have been sold for a much longer period.

Jose F. Medeiros
San Jose, California, USA
I have not failed. I?ve just found 10,000 ways that won?t work. Thomas Edison

Read more: http://forums.mustangandfords.com/70/88 ... z2b6EQoA7j "

Convert Your Car to Alcohol
by Keat B. Drane

http://journeytoforever.org/biofuel_lib ... drane.html
Liitteet
afr_lambda_graph_table.jpg
LambdaChart.jpg
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
MrFairlane
Aktiivi
Viestit: 138
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:17

Re: Lyijynkorviketta vai ei?

Viesti Kirjoittaja MrFairlane »

Mexico65 kirjoitti: Ei näin ainakaan mitään järkevää hyötyä saavuteta koneen toiminnan suhteen.
Onkohan tuosta kasivitosesta yleensäkään mitään hyötyä vaparikoneessa?
'95 Mustang GT 302
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
Pertti
Mega-addikti
Viestit: 699
Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra
Paikkakunta: Lapua

Re: Lyijynkorviketta vai ei?

Viesti Kirjoittaja Pertti »

MrFairlane kirjoitti:
Mexico65 kirjoitti: Ei näin ainakaan mitään järkevää hyötyä saavuteta koneen toiminnan suhteen.
Onkohan tuosta kasivitosesta yleensäkään mitään hyötyä vaparikoneessa?
Tottakai, vihreät arvot kunniaan, se pelastaa maailman... :evil:
Romu rauhoittaa

Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Avatar
MrFairlane
Aktiivi
Viestit: 138
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:17

Re: Lyijynkorviketta vai ei?

Viesti Kirjoittaja MrFairlane »

Pertti kirjoitti:
MrFairlane kirjoitti:
Mexico65 kirjoitti: Ei näin ainakaan mitään järkevää hyötyä saavuteta koneen toiminnan suhteen.
Onkohan tuosta kasivitosesta yleensäkään mitään hyötyä vaparikoneessa?
Tottakai, vihreät arvot kunniaan, se pelastaa maailman... :evil:
Ai sori. Mä unohdin tuon.
Luontoahan mekin ajattelemme kun tankkaamme tuplaturboveekasidragsteriin kasivitosta.
'95 Mustang GT 302
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Lyijynkorviketta vai ei?

Viesti Kirjoittaja Fastback »

E85. Palaa viileämmin, ei tarvitse niin paljoa panostaa jäähytykseen.
E85. Voi käyttää korkeampaa puristussuhdetta.
E85. Noin Euron litra.

Tuossa on mun mielestä jo kolme aika kovaa juttua tai oikeastaan yksi ja se on keskimmäinen.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
MrFairlane
Aktiivi
Viestit: 138
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:17

Re: Lyijynkorviketta vai ei?

Viesti Kirjoittaja MrFairlane »

Fastback kirjoitti:E85. Palaa viileämmin, ei tarvitse niin paljoa panostaa jäähytykseen.
E85. Voi käyttää korkeampaa puristussuhdetta.
E85. Noin Euron litra.

Tuossa on mun mielestä jo kolme aika kovaa juttua tai oikeastaan yksi ja se on keskimmäinen.
Saako kasivitosella vaparista kuinka paljon enemmän tehoa ulos?
Säästöaspektin voi unohtaa siinä vaiheessa kun koneeseen pitää tilata uudet kannet ja pattipäämännät.
'95 Mustang GT 302
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: Lyijynkorviketta vai ei?

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Eihän se säästöä oo, mut ku auto on valmis ja ajossa nii jokanen tankkauskerta tuntuu säästöltä ku ei tartte kahtasataa pistää palamaan 8)
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
FFreak
Aina äänessä
Viestit: 1200
Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Lyijynkorviketta vai ei?

Viesti Kirjoittaja FFreak »

Ei muuta kuin 98:a tankkiin ja lisäainetta, jos on vanhat kannet. Sitten vaan ajoa. Niin minäkin tein. Nyt vaan ei tartte enää lisäainetta. Maksaa mitä maksaa ja vie mitä vie. 8)
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...

Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Vastaa Viestiin