lohkolämmitin V6 3.8 -99

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Ozzy
Hiljaisempi
Viestit: 11
Liittynyt: 18 Marras 2013, 13:49
Auto: V6 3.8 -99

lohkolämmitin V6 3.8 -99

Viesti Kirjoittaja Ozzy »

Aivan tuoreena V6, 3.8, -99 -vuosimallin omistajana olisi tarkoitus laittaa lohkolämmitin. Defan, Calixin yms. sivuilla ei kuitenkaan kyseistä automallia ole listattuna.

Onko jollain samanlainen auto, johon olisi saatu lohkolämmitin? Jos, niin mikä merkki ja malli?
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: lohkolämmitin V6 3.8 -99

Viesti Kirjoittaja Ville K »

Ensiksi kannattais varmaan googletella pakkasproppujen koko, olisko samat kuin 302:ssa, jos on, niin sitten ihan perus 2.0 ohc-sierran vastus muistaakseni sopii.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Pertti
Mega-addikti
Viestit: 699
Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra
Paikkakunta: Lapua

Re: lohkolämmitin V6 3.8 -99

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Letkulämmitin toimii hyvin vanhemmassa kuutosessa (-95) ja on helppo asentaa. Defalta löytyi tarpeeksi iso letkun halkaisija, oliskohan ollut 504 diisselipösöön tai jotakin.
Laitoin alavesiletkuun vastus työnnettynä melkein vesipumpun siipiin ja kyllä lämpiää.
Ei kurise, eikä kupli.
Watteja on huomattavasti enemmän, kuin lohkolämmittimissä yleensä.
Romu rauhoittaa

Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Ozzy
Hiljaisempi
Viestit: 11
Liittynyt: 18 Marras 2013, 13:49
Auto: V6 3.8 -99

Re: lohkolämmitin V6 3.8 -99

Viesti Kirjoittaja Ozzy »

Jostain oon lukenutkin hieman vanhempien 3.8 moottorien lohkolämppäreistä.
99 vuonna moottori uusiutui ja se on valmistettu muuten Saksassa. Jos / kun toi motti on erilainen, niin siinä mielessä kysyin, kun ei voi verrata vuotta vanhempaan malliin
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: lohkolämmitin V6 3.8 -99

Viesti Kirjoittaja Ville K »

Tuolla jotain juttua sivuten myös 3.8v6 lohkolämppäriä, tosin vastuksen tyyppi ei tule ilmi, mutta siis ainakin noiden kirjoitusten mukaan onnistuu ihan perinteinen lohkolämmitin veekutoseen:
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... =13&t=8105
Koitin oikein googletella, mutta en mistään löytänyt tietoa, että tuota konetta olis tehty saksassa??
Ja muutoskin mikä tuli 1999 koski vissiin vaan imupuolta, lohko ilmeisestikin sama?
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Pertti
Mega-addikti
Viestit: 699
Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra
Paikkakunta: Lapua

Re: lohkolämmitin V6 3.8 -99

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Ozzy kirjoitti:Jostain oon lukenutkin hieman vanhempien 3.8 moottorien lohkolämppäreistä.
99 vuonna moottori uusiutui ja se on valmistettu muuten Saksassa. Jos / kun toi motti on erilainen, niin siinä mielessä kysyin, kun ei voi verrata vuotta vanhempaan malliin
Kattelin aikaisempia ketjuja ja niiden mukaan 4.6 kasiin menee 3.0 Mondeon duratek-moottorin vastus.
Eikös tuon uudempi kuutonen ole samaa sukua, mutta lyhyempi?
Minä luulen, joku varmaan tietää...
Romu rauhoittaa

Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: lohkolämmitin V6 3.8 -99

Viesti Kirjoittaja Ville K »

Defan 359 vastus ainakin sopii näköjään mercury sableen 3.8 v6 koneella..
Ja tuon mukaan toi 3.8 olis kantta ja imupuolta lukuunottamatta ihan sama mustangeissa 1994-2004
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Essex ... (Canadian)
Eli itse menisin kauppaan ja ostaisin tuon defan 359 vastuksen.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1324
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Re: lohkolämmitin V6 3.8 -99

Viesti Kirjoittaja Late »

Pertti kirjoitti:
Ozzy kirjoitti:Jostain oon lukenutkin hieman vanhempien 3.8 moottorien lohkolämppäreistä.
99 vuonna moottori uusiutui ja se on valmistettu muuten Saksassa. Jos / kun toi motti on erilainen, niin siinä mielessä kysyin, kun ei voi verrata vuotta vanhempaan malliin
Kattelin aikaisempia ketjuja ja niiden mukaan 4.6 kasiin menee 3.0 Mondeon duratek-moottorin vastus.
Eikös tuon uudempi kuutonen ole samaa sukua, mutta lyhyempi?
Minä luulen, joku varmaan tietää...
Ei ole Duratecilla tai 4,6:lla mitään yhtenäistä Mussen 3,8 V6:n kanssa. Kyllä se kone on ihan perinteinen työntötanko Essex, peruja 80-luvun alusta. Toki näissä viimeisissä inkarnaatioissa reilusti modernisoituna imu- ja kansiosastolta, mutta peruskone sama. Eli ihme olisi jos ei vanhemman 3,8:n vastus siihen käy

Ihan mielenkiinnosta. Mistä on peräisin tieto että 3,8 moottoria olisi valmistettu Saksassa? Kun eihän tätä ole Euromalleissä käytetty.Mun käsityksen mukaan niin perusjenkkikone kun olla ja voi
Late

-84 Mustang SVO
Ozzy
Hiljaisempi
Viestit: 11
Liittynyt: 18 Marras 2013, 13:49
Auto: V6 3.8 -99

Re: lohkolämmitin V6 3.8 -99

Viesti Kirjoittaja Ozzy »

Puhuin V6 3.8 moottorista Mustangeihin perehtyneen Hakala Performancen Harri Hakalan kanssa ja kysyin myös onko tämä vain pätkäisty versio V8:sta. Harri sanoi, ettei näin ole ja että 99 mallista eteenpäin (ei ollut puhetta mihin asti) moottori on tehty kokonaan Saksassa. Siitä ei ollut puhetta millä puolella rapakkoa motti olisi suunniteltu.

Hakala lienee kohtuullisen tuttu ainakin osalle tämän palstan käyttäjistä ja kun hän jutteli vähän pidempäänkin Mustangeista ylipäätään, niin ainakin minä vakuutuin tietopohjasta.

Defan myyntipäällikölle soitin ja sieltä todettiin toi sama 3.8 moottori, joka on mainittu aiemmassa viestissä, mutta koska Defa ei ole kokeillut Tällaiseen Mustangiin, niin ei pysty vastaamaan.

Joko tässä nyt kokeillaan jotain tai sitten täytyy kysyä vaikka Kanadan Mustangin omistajilta.
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: lohkolämmitin V6 3.8 -99

Viesti Kirjoittaja Ville K »

Kyllä se lohko sama on, ei muutakun vastuskaupoille ja vastus paikalleen, turha näistä asioista vaikeempia on tehdä kuin mitä ne on. Ja tossa toisessa viestiketjussa minkä linkitin, niin oli 2001 v6 musseen lohkoon vastus laitettu..

Olishan se nyt kumma jos se lohko olis joku ihan omansa, kun ei netistä googlella asiasta mitään löydy :roll:
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Ozzy
Hiljaisempi
Viestit: 11
Liittynyt: 18 Marras 2013, 13:49
Auto: V6 3.8 -99

Re: lohkolämmitin V6 3.8 -99

Viesti Kirjoittaja Ozzy »

Menee nyt säätämiseksi tämä:

Vein auton asentajalle ja nyt asentaja soitti, että pakkaspropun halkaisija on 37,5 ja DEFA 359:n vastus on 38,1.

Soitin Defalle, josta todettiin, että onkohan tarpeeksi tarkka mittausväline ja että jenkeissä käytetään tuumakoon mukaisesti juurikin 38,1 millistä.

Taas soitto asentajalle, joka pitää mahdollisena, ettei mittausväline ole ehkä riittävän tarkka. Defa 359 sopii V6 3.8 Mercury Sableen ja siinä vastus pitää asentaa Defan ilmoittamaan asennuspaikkaan H2. Seuraava kysymys asentajalta on, että Mercury Sablessa moottori on poikittain ja Mustangissa pitkittäin, joten laitetaanko vastus vastaavaan paikkaa, kuin mitä Mercuryssä on, vaikkakin siis 90 astetta eri suunnassa?

Itsestäni tuntuisi loogiselta, että samaan vastaavaan paikkaan moottorissa vastus laitetaan, mutta tässä(kään) kohtaa ei itsellä ole riittävästi ymmärrystä. Asentaminen siirtyy 25.11. saakka, joten siihen asti voi joku tästäkin tietävä sanoa tietämyksensä.
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: lohkolämmitin V6 3.8 -99

Viesti Kirjoittaja Ville K »

Jos ei mitään korvaketta ole ko. paikassa, niin samaan paikkaan vaan, eihän se vastus tiedä onko kone pitkittäin vai poikittain. Vähän alkais itseä arveluttaa asentajan osaaminen kun tollasia soittelee :roll:
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Ozzy
Hiljaisempi
Viestit: 11
Liittynyt: 18 Marras 2013, 13:49
Auto: V6 3.8 -99

Re: lohkolämmitin V6 3.8 -99

Viesti Kirjoittaja Ozzy »

Ööö, "kun sai niin halvalla", tai tässä tapauksessa ilmaiseksi :oops:

Saksan moottorista puhuin edellä. Googlasin itekin ja tällainen vastaus tuli:

"Ford Mustang History - Edmunds.comwww.edmunds.com › New Cars › Ford › Mustang‎Välimuistissa
SamankaltaisiaKäännä tämä sivu
2013 Ford Mustang V6 Premium Convertible Exterior ..... The two-barrel 302 made 220 horsepower, while the four-barrel-equipped version put out 230 horsepower. .... The only optional engine was the German-built "Cologne" 2.8- liter OHV V6 .... six-cylinder option was the new "Essex" 3.8-liter V6 making 112 horsepower."

--> Oli niin pitkä teksti, etten löytänyt sitä enää avattuani varsinaisen tekstin. Olisiko sitten joku 2.8 motti tehty joskus sakemannien taholta? Varteenotettava vaihtoehto on, että mä ymmärsin väärin, tai sitten Hakala sanoi väärin tms.
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: lohkolämmitin V6 3.8 -99

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Toi 3.8 on ihan perus jenkkikone, 2.8 on sit ollu saksalainen. Ihan on eri moottorit...

Ja noista 3.8 eroista sen verran, ettei kannata liikaa ihmetellä jos ei osat sovi, oliskohan -84 mallissaki ollu 4 eri lohkoa ja 3 eri kannet, tai jotai sinneppäin... Ja niitä uusia lohkovariaatioita on tullu melkei joka vuosi lisää. Kuitenki suurin osa osista käy toisiinsa.
Esim. Supercoupe Thunderbirdin lohkossa on yks runkolaakeri erikokonen kun samanikäisen mustangin moottorissa, on siinä toki muitaki eroja. Muttei oikeestaan ulkoisesti.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1324
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Re: lohkolämmitin V6 3.8 -99

Viesti Kirjoittaja Late »

Totta on että 3,8:sta on lähes 30 vuoden valmistusaikana lukuisia versioita. Mutta tässä lohkolämppäriasiassahan on olennaista pakkasproppujen koko, ei vuosimallien tai tehoversioiden erot. Pikaisen rockauto-haun lopputulemana sama pakkasproppusarja käy 3,8 Musseen vm 83-2004 kuin myös kaikkiin muihin 3,8 Fordeihin myös etuvetoisiin (Thunderbird, Sable, Windstar yms). http://www.rockauto.com/catalog/moreinf ... cc=1362721

Eli kyllä se Sablen Defa on käypä tähänkin laitteeseen.
Late

-84 Mustang SVO
Vastaa Viestiin