Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
En ollut ihan varma mihin alueelle tämä kuuluisi, mutta erästä ´79 cobraa olen katellut, muutamasta tiedosta olisin kiitollinen.
Kuuluuko cobraan erilainen keulamerkki kuin muihin musteihin?
Onko jarrupäivitys hankala homma, vakiojarrut ovat aika pienehköt ja tarkoitus pysyä ehkä kuitenkin 4-pulttisissa pyörännavoissa kun uudemman mustin 16"vanteet olis jo alla.
Ja minkälainen homma on vaihtaa nelilovisen laatikon tilalle viisipykäläinen, kardaani varmaan myös uusiksi? Ja kasistahan on tietty kyse
edit. minkälainen homma asentaa sellainen nopeusmittari mikä käy alkup.paikalle ja näyttää suurempiakin lukemia kuin 120km/h
Aku_81 kirjoitti:
edit. minkälainen homma asentaa sellainen nopeusmittari mikä käy alkup.paikalle ja näyttää suurempiakin lukemia kuin 120km/h
Uh. Kai se sentään on 120mph? Tai ainakin 140kmh (85mph)? Kannattanee vilkaista ennenkun joku pandavärinen mondeo lähtee peesaamaan siniset, vilkkuvat kattotelineet päällä..
79-81 Cobrassa on samanlainen keulamerkki kuin muissakin, 82 GT:hen tuli sellainen hieno (?) mustataustainen merkki (mikä on erään Tampesterissa majailevan mustan 79 Cobrankin keulilla).
Jarrut käy uudemmasta Foxista: satulat, levyt, spindelit...
Lootapäivitys; vaatii tukun rahaa että saa T5:n, kytkinkoppineen jne. Kannattanee adoptoida jostain myöhäisemmästä Foxista kaikkineen, eli kytkinkoppa, kytkimen hilut, loota, kardaani, ehkä lootan alle crossmember.
Nopeusmittarin paikalle on olemassa ihan Fordiltakin lähtöisin enemmän näyttäviä, mutta saattaa olla kalliita markkinoilla. Itse ajelen tehtaan jäljiltä olevilla mittaristoilla niin kauan kunnes raaskin laittaa Autometerit kiinni.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Aku_81 kirjoitti:
edit. minkälainen homma asentaa sellainen nopeusmittari mikä käy alkup.paikalle ja näyttää suurempiakin lukemia kuin 120km/h
Uh. Kai se sentään on 120mph? Tai ainakin 140kmh (85mph)? Kannattanee vilkaista ennenkun joku pandavärinen mondeo lähtee peesaamaan siniset, vilkkuvat kattotelineet päällä..
Muistaakseni 120km/h tai jotain 75mp/h mutta sehän ei ole toiminut yli kymmeneen vuoteen mitä herralla auto on ollut kun sen myynyt autoliike ei vieläkään ole lähettänyt mittarinvaijeria Eikä kuulemma tarttee kun tietää että noin 2krpm nelosella on noin satku ja 4krpm on 200, kokeiltu lentokentällä Ja jos sillä nyt yhden reippaan ohituksen tekee niin se mittari alkaa hakata rajoitintappia vasten ja sitten ehkä mittari on entinen ja ehkä jo onkin minkätakia mittarinvaijeria ei ole.
Pitäisi olla, saksasta tullut lähes uutena suomeen, tiedä sitten onko ollut ennen vielä jenkeissä joissain osavaltioissahan silloin oli naurettavat nopeusrajoitukset joten? Autossa on sisustassa kaikki cobra-merkit ja tekniikan pitäisi olla alkuperäinen(pienin muutoksin) jollei 80-luvulle ole jo vaihdettu...
Aku_81 kirjoitti:Pitäisi olla, saksasta tullut lähes uutena suomeen, tiedä sitten onko ollut ennen vielä jenkeissä joissain osavaltioissahan silloin oli naurettavat nopeusrajoitukset joten? Autossa on sisustassa kaikki cobra-merkit ja tekniikan pitäisi olla alkuperäinen(pienin muutoksin) jollei 80-luvulle ole jo vaihdettu...
Ok.
Meidän Cobra on Suomiauto.Hiukan ihmetyttää kun siinä kuitenkin on mailimittari.
Ne jarrut tosiaan on aika onnettomat.
Normaaliajossa ne kyllä riittää mutta rata-ajoon ne eivät sovellu.
Aku_81 kirjoitti:Pitäisi olla, saksasta tullut lähes uutena suomeen, tiedä sitten onko ollut ennen vielä jenkeissä joissain osavaltioissahan silloin oli naurettavat nopeusrajoitukset joten? Autossa on sisustassa kaikki cobra-merkit ja tekniikan pitäisi olla alkuperäinen(pienin muutoksin) jollei 80-luvulle ole jo vaihdettu...
Ok.
Meidän Cobra on Suomiauto.Hiukan ihmetyttää kun siinä kuitenkin on mailimittari.
Ne jarrut tosiaan on aika onnettomat.
Normaaliajossa ne kyllä riittää mutta rata-ajoon ne eivät sovellu.
Mittari on kilometri/mailimittari. On ollut omistajan kanssa puhettakin että jarrut on aika onnettomat "kovaan ajoon" ja näkeehän sen silmälläkin ettei kovin kummoset ole 1400 kiloa painavaan autoon.
Hinta olis kohdallaan ja kaupoista sovittu kunhan rahatilanne on kohdallaan, töistä riippuen ensi kuussa tai jos ostais itelleen joululahjaksi. Ei ole cobra-teippausta ja tuskinpa sellaista hankkisinkaan, ehkäpä tämmöinen keulapala kiinnostais http://www.foureyedpride.com/phpBB2/alb ... pic_id=146
siis saakohan noita muuten kuin käytettynä?
Muuten mahtuukohan alkuperäisten 3-puolaisten trx-(vaimikäsenytoli)vanteiden sisään suuremmat jarrut, jos joskus muuttais ihan alkuperäisen näköiseksi.
Kyseisestä autosta periaatteesta mukavia muistoja, eka jenkki minkä kyydissä pienempänä(back to early 90´s) ollut ja millä ajanut.
Tänään kattelin autoa tarkemmin ja mittari ylsi 85mph, vakiopenkit vaihdettu late-fox avon penkkeihin joita siirretty viitisen senttiä taaksepäin että pitkä mies mahtuu paremmin ajamaan, samasta autosta myös 8" lukkoperäkin. Kaikki tuntui hyvin olevan kohdallaan niin että eiköhän syksyn aikana kaupat tulla tekemään, kunhan työtilanne selviää. Hyvin tuntui toimivan ja näytti takapenkillekin lastenistuimet mahtuvan, todellinen perheauto
Aku_81 kirjoitti:Tänään kattelin autoa tarkemmin ja mittari ylsi 85mph, vakiopenkit vaihdettu late-fox avon penkkeihin joita siirretty viitisen senttiä taaksepäin että pitkä mies mahtuu paremmin ajamaan, samasta autosta myös 8" lukkoperäkin. Kaikki tuntui hyvin olevan kohdallaan niin että eiköhän syksyn aikana kaupat tulla tekemään, kunhan työtilanne selviää. Hyvin tuntui toimivan ja näytti takapenkillekin lastenistuimet mahtuvan, todellinen perheauto
Pony on perehtynyt noihin earlyfoxeihin paremmin kuin minä mutta...
Jostain muistelisin lukeneeni tai kuulleeni että kaikki nuo varhaiset Cobra Foxit olisi varustettu Ford Motorsportin mittaristolla?
Ne vakiopenkit eivät ole mitkään huippuhyvät jos niitä vertaa myöhäisemmän GT Foxin penkkeihin.
Eihän nuo GT Foxin penkitkään huiput ole mutta iso askel parempaan suuntaan kuitenkin.
Tuo perä lienee 8.8?
Takapenkille mahtuu lastenistuin hyvinkin mutta huonona puolena on pelkkä lantiovyö.
Aku_81 kirjoitti:Tänään kattelin autoa tarkemmin ja mittari ylsi 85mph, vakiopenkit vaihdettu late-fox avon penkkeihin joita siirretty viitisen senttiä taaksepäin että pitkä mies mahtuu paremmin ajamaan, samasta autosta myös 8" lukkoperäkin. Kaikki tuntui hyvin olevan kohdallaan niin että eiköhän syksyn aikana kaupat tulla tekemään, kunhan työtilanne selviää. Hyvin tuntui toimivan ja näytti takapenkillekin lastenistuimet mahtuvan, todellinen perheauto
Pony on perehtynyt noihin earlyfoxeihin paremmin kuin minä mutta...
Jostain muistelisin lukeneeni tai kuulleeni että kaikki nuo varhaiset Cobra Foxit olisi varustettu Ford Motorsportin mittaristolla?
Ne vakiopenkit eivät ole mitkään huippuhyvät jos niitä vertaa myöhäisemmän GT Foxin penkkeihin.
Eihän nuo GT Foxin penkitkään huiput ole mutta iso askel parempaan suuntaan kuitenkin.
Tuo perä lienee 8.8?
Takapenkille mahtuu lastenistuin hyvinkin mutta huonona puolena on pelkkä lantiovyö.
Mittarijuttu saattaa pitää paikkansakin, mutta faktaa ei ole täältäkään tarjolla. Tahkometri tosin pitäisi näyttää 8000rpm:ään saakka.
Cobrassa oli ns. high-back bucket seats = aikas kamalat. Nuo late-foxin penkit on sentään valovuoden paremmat jos niissä on tyynyt ryhdissään.
Perä ollut vakiona 7.5, 8.8 jos on vaihdettu uudempaan.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Ai että onko uudemmat foxin perät sitten 8.8 siis vakioperät? ja siis ihan nelipulttisilla navoillakin? Penkit on ryhdissään ja toista on korjattukin. Alkuperäispenkitkin taitaa olla tallella, trx-vanteiden vieressä